Regulamin
§1 Definicje
- Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość; w przypadku państwa innego niż Polska – państwo.
- Sprzedający – podmiot gospodarczy prowadzony na terenie Polski pod nazwą Sagatia Artur Sagatyński, Stanisławowo 68, 05-180 Pomiechówek posiadający następujące numery w rejestrach działalności gospodarczej: NIP – 5311234375, REGON – 012941064
- Cennik dostaw – koszty związane z realizacją dostawy zamówienia znajdujące się w zakładce sklepu Płatności | Wysyłka zawierające zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
- Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w Cenniku dostaw
- Dowód zakupu – faktura VAT, lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
- Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
- Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
- Pełnomocnik kupującego – osoba, którą wyznaczy Kupujący, która będzie odbierała w siedzibie siedziby Firmy Sagatia rzeczy będące przedmiotem zamówienia. Pełnomocnik kupującego jest zobowiązany do przekazania Sprzedającemu numeru zamówienia oraz imienia i nazwiska Kupującego
- Miejsce wydania produktów – siedziba Sprzedającego, adres pocztowy lub punkt odbioru wskazany w zamówieniu przez Kupującego.
- Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub Pełnomocnik kupującego obejmie rzecz w posiadanie.
- Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniona pod adresem Płatności| Wysyłka
- Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
- Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
- Zamówienie – zawartość Koszyka z uwzględnieniem Dostawy
- Wysyłka – czynność związana z dostarczeniem Koszyka do Kupującego w Miejscu i Momencie wydania rzeczy realizowana za pośrednictwem zewnętrznych firm spedycyjnych
- Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem https://sagatia.pl/, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
- Konta bankowe:
- 93 1140 2004 0000 3602 4018 7758 – waluta PLN
- 30 2490 0005 0000 4530 5266 4819 – waluta PLN
- PL 79 1140 2004 0000 3212 1427 6465 – waluta EUR kod BIC/SWIFT BRE Banku: BREXPLPWMBK
- Waluta – dostępna w sklepie forma waluty PLN i EURO, którą wybiera Kupujący. Domyślnie wyświetlana jest waluta PLN. Kurs waluty EURO jest ustalany przez Sprzedającego.
- Termin realizacji zamówienia – czas od momentu złożenia zamówienia przez Kupującego do przekazania produktów z zamówienia do pośrednika dokonującego dostawy lub momentu odebrania rzeczy przez Kupującego, bądź jego Pełnomocnika kupującego w siedzibie Sprzedającego
- Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.
- Wada producenta – wada ukryta, bądź niezauważona podczas realizacji zamówienia, mająca istotny wpływ na wygląd i użyteczność produktu.
- Niezgodność produktu z zamówieniem – przekazanie klientowi produktu, który nie był przedmiotem umowy sprzedaży na odległość z uwzględnieniem rodzaju i cech produktu
- Zamówienie – zawarcie Umowy między Sprzedającym i Kupującym i oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem Sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość Produktów; rodzaj Płatności, Miejsce wydania produktów
§2 Warunki ogólne
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym Regulaminem i zawiera zakres praw i obowiązków Kupującego i Sprzedającego
- Dostęp do Regulaminu Kupujący może uzyskać w każdym momencie za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie Sklepu
- Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w dwóch walutach (PLN i EURO) i są cenami brutto. Waluta EURO jest ustalana zgodnie z §1 p.21. Kupujący ma możliwość wyboru waluty podczas składania zamówienia. Ceny produktów nie zawierają kosztu Wysyłki, który określony jest w Cenniku dostaw z §1 p.3
- Produkty oferowane w Sklepie są zgodne z umową w rozumieniu art. 43b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, chyba że w informacji handlowej zostało wskazane inaczej.
- Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
- potwierdzenie zamówienia następuje poprzez zapis na adres e-mail i wysłanie powiadomienia drogą e-mailową lub inną, w której Kupujący dokonał zamówienia.
- do zrealizowanego zamówienia jest dodawany dowodu zakupu formie wydruku lub elektronicznie, oraz informacja o prawie odstąpienia od umowy, a także adresu udostępnienia w sieci Internet niniejszego Regulaminu
- Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
- Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
§3 Zawarcie umowy i realizacja
- Zamówienia można składać:
- za pośrednictwem programu sklepu internetowego https://sagatia.pl/
- telefonicznie wyłącznie pod numerem: 790 511 022 w dni powszednie w godzinach 09:00 – 16:00
- emailem sklep@sagatia.pl
- przez dostępne w sieci Internet komunikatory
- Wszystkie zamówienia są przetwarzane i realizowane w Sklepie internetowym www.sagatia.pl z uwzględnieniem zapisów niniejszego Regulaminu
- Złożenie zamówienia jest uwarunkowane akceptacją niniejszego Regulaminu
- Podczas złożenia zamówienia Kupujący otrzymuje informację o możliwości odstąpienia od zakupu i jest informowany o konieczności akceptacji niniejszego Regulaminu.
- W celu złożenia Zamówienia Kupujący:
- wskazuje Produkt będący przedmiotem zakupu wraz z określeniem ilości;
- określa Walutę i rodzaj Płatności zgodnej z z §1 p.14 Regulaminu
- określa Miejsce wydania produktów;
- podaje adres e-mail i nr telefonu
- w przypadku Wysyłki – podaje Adres pocztowy;
- akceptuje niniejszy Regulamin
- zobowiązuje się do uiszczenia zapłaty Zamówienie
- W przypadku wyboru Miejsca odbioru Produktów innego niż odbiór osobisty w siedzibie Sprzedającego Kupujący automatycznie udziela Sprzedawcy pełnomocnictwa na jednorazowe zawarcie umowy z firmą realizującą odpłatną dostawę zamówionych Produktów na nadanie przesyłki w imieniu i na rzecz Kupującego
- Zawarcie umowy z Kupującym następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Kupującego zgodnie z zapisem z §2 p.5.1 niniejszego Regulaminu
- Realizacja Zamówienia płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty.
- Realizacja Zamówienia jest uzależniona od dokonania całości wpłaty, jej części , lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze)
- Anulacja zamówienia jest możliwa:
- przez Sprzedającego, jeżeli nie jest w stanie zrealizować zamówienia z powodu braku dostępności produktów w magazynie.
- przez Sprzedającego, jeżeli zamówienie budzi zastrzeżenia o poprawności jego złożenia.
- Przez Sprzedającego, jeżeli w historii zamówień pozostają niedokończone transakcje zapłaty na rzecz firmy Sagatia.
- przez Kupującego poprzez powiadomienie Sprzedającego o rezygnacji z zakupu, ale jedynie w przypadku, gdy nie zostało ono jeszcze zrealizowane. Powiadomienia może być zrealizowane drogą e-mail, wiadomością sms, lub telefonicznie. Podczas składania rezygnacji z zamówienia drogą e-mail, lub wiadomością sms sprzedający jest zobowiązany potwierdzić otrzymanie informacji wiadomością zwrotną. Jeżeli takiego potwierdzenia nie ma oznacza to, że wiadomość e-mail, lub sms nie została odczytana na czas i rezygnacja z zamówienia jest uznawana za niezłożoną. Rezygnacja z zamówienia złożona drogą telefoniczną z zachowaniem możliwości terminu jej złożenia, jest przyjmowana automatycznie.
- Sprzedający ma prawo zmodyfikować zamówienie, jeżeli nie jest w stanie zagwarantować dostępności wszystkich zamówionych produktów. Jest zobowiązany skontaktować się z kupującym w celu ustalenia produktów zamiennych, lub usunięcia brakujących pozycji produktów
- Wysłanie przedmiotu umowy następuje do 2 dni roboczych, lub dłużej, jeżeli z przyczyn niezależnych od Sprzedającego zaistnieje taka konieczność, a Sprzedający poinformuje Kupującego o opóźnieniu dostawy, lub w późniejszym terminie wskazanym przez Kupującego w uwagach do zamówienia. Zapis ten nie obowiązuje w okresie, gdy Sprzedający obwieści w aktualnościach sklepu czas Urlopu.
- W przypadku, gdy Kupujący decyduje się na odbiór osobisty w siedzibie Firmy Sagatia termin realizacji zamówienia nastąpi po uprzednim poinformowaniu Kupującego o gotowości wydania Zamówienia
- Kupujący wybierający wysyłkę za pobraniem (płatną przy odbiorze) ma obowiązek odbioru i zapłaty za przesyłkę. Jeżeli przesyłka nie zostanie przekazana przez doręczyciela w terminie do 2 dni roboczych od daty nadania Kupujący ma obowiązek upewnić się u dostawcy, lub Sprzedającego, na jakim etapie jest stan realizacji doręczenia.
- W przypadku nie podjęcia przez Kupującego przesyłki i jej zwrotu z przyczyny odmowy odbioru, lub nie podjęcia przesyłki w terminie określonym przez dostawcę, Sprzedający obciąży Kupującego kosztami Dostawy poniesionymi w związku z nadaniem oraz powrotem przesyłki zgodnie zgodnie z zapisem §3 p.6 niniejszego Regulaminu i cennikiem dostępnym w zakładce Płatności | Wysyłka . Sprzedający wystawi Kupującemu notę z zapisem windykacyjnym z wezwaniem do zapłaty i terminem 7 dni od daty doręczenia, oraz przekaże ją w formie elektronicznej, lub pisemnie w wersji papierowej drogą korespondencji pocztowej, jeżeli Kupujący nie podał adresu e-mail. Do wysyłki dokumentu drogą korespondencji pisemnej w wersji papierowej doliczone zostaną koszty korespondencji zgodne z cennikiem Wysyłki. W przypadku nie dokonania wpłaty w wyznaczonym terminie zostanie wysłane wezwanie do zapłaty z kolejnym doliczonym kosztem zgodnym z cennikiem na stronie Płatności | Wysyłka. W przypadku nie dotrzymania kolejnego terminu płatności należność zostanie przekazana do windykacji. Sprzedający nie będzie realizował kolejnych Zamówień do czasu uregulowania wszelkich należności.
- W celu realizacji Zamówienia Sprzedający:
- przyjmuje do realizacji Zamówienie zgodnie z zapisem Umowy i zastosowaniem zapisów niniejszego Regulaminu
- przekazuje Kupującemu potwierdzenie przyjęcia Zamówienia zgodnie z formą zapisu w §2 p.5
- w imieniu Kupującego realizuje organizację Wysyłki i dba o dostarczenie Produktów zgodnie z zapisem z §3 p.6
- informuje Kupującego o nadaniu przesyłki
§ 4 Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsumentowi przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego. Konsument spoza obszaru Unii Europejskiej również ma prawo do odstąpienia od umowy, ale rozliczeniu podlega tylko wartość produktów zwracanych pomniejszona o koszty pośrednie, jakie wystąpiły podczas zwrotu (np. opłata celna). Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Sklep oferuje bezpłatną opcję odbioru zamówienia w siedzibie firmy pod adresem Stanisławowo 68, 05-180 Pomiechówek. Zamówienie może być wcześniej opłacone (przedpłata), lub opłacone bezpośrednio przy odbiorze zamówienia – gotówka lub za pośrednictwem terminala płatniczego. Po skompletowaniu zamówienia Konsument otrzyma informację, że zamówienie jest skompletowane i gotowe do odbioru.
- Jeżeli Kupujący nie decyduje się na odbiór osobisty Produktów to udziela Sprzedającemu pełnomocnictwo na ich Wysyłkę na wskazany w Zamówieniu adres dostawy. Opłata nie podlega zwrotowi w przypadku Odstąpienia od zakupu czy Wymiany
- Zwracany produkt musi być nowy, w oryginalnym opakowaniu, z załączonymi i nieuszkodzonymi metkami, bez żadnych śladów użytkowania, z zachowaniem oryginalnej stylizacji włosów (produkty z włosów syntetycznych i naturalnych), oryginalnych zabezpieczeń fabrycznych spinających zestawy jako całość produktu (np. zestawy clip-in), wolny od zapachów obcych (perfumy, nikotyna itp.). Produkt musi być w stanie niezmienionym, identycznym jak otrzymał go Kupujący. Zwroty nie obejmują produktów o charakterze użytku osobistego (np cap pod perukę, grzebień, szczotka itp). Informacja o braku możliwości zwrotu jest zamieszczona na stronie produktu.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Dotyczy to w szczególności zaburzenia charakteru fryzury w wysłanym Produkcie wykonanym z włosów. W przypadku zmniejszenia wartości produktu o 100%, Kupujący pozostaje w posiadaniu produktu i ma obowiązek w czasie nie dłuższym niż 30 dni odebrać produkt od Sprzedającego. Czas po upływie tego terminu skutkuje naliczaniem opłaty za magazynowanie w wysokości 10 zł dziennie.
- W przypadku sporu w zakresie Odstąpienia od umowy Kupujący ma możliwość skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR (adres e-mail Sprzedającego: sagatia@sagatia.pl). Link do platformy: Platforma ODR (uokik.gov.pl)
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Kupujący ma obowiązek złożyć pisemnie. Dobrą praktyką jest dołączenie go w formie dokumentu i dostarczenie razem ze zwracanym Przedmiotem. Formularz jest dostępny na stronie Zwrot/Wymiana/Reklamacje , ale akceptowalne są również inne formy, w tym napisane odręcznie.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Kupujący zwraca Produkty będące przedmiotem Umowy, od której odstąpił, na własny koszt i ryzyko.
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego w tym oferowany odbiór osobisty, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.
- Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przelewem na konto, e-płatnością, lub przekazem pocztowym. Rozliczenie przekazem pocztowym jest obciążone dodatkowymi kosztami zgodnie z cennikiem Poczty Polskiej.
- Rozliczenie zwrotu produktu jest wstrzymane do chwili otrzymania rzeczy z powrotem i stwierdzenia, że odesłany produkt spełnia kryteria przyjęcia zwrotu zgodnie z § 4 p.3.
§ 5 Wymiana produktu
- Kupującemu przysługuje prawo wymiany produktu na inny w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania produktu, gdzie datą graniczną jest czas dostarczenia produktu do Sprzedającego.
- Aby wymienić Produkt Kupujący odsyła go na własny koszt i ryzyko na adres korespondencyjny siedziby firmy
- Kupujący ponosi koszty wysyłki wymienionego produktu.
- Jeżeli produkt ma zostać wymieniony na inny do produktu musi być dołączony wniosek wymiany produktu lub pisemne oświadczenie w formie papierowej o wymianie. Wniosek jest dostępny w zakładce Zwrot/Wymiana/Reklamacje
- Zwracany produkt musi być nowy, w oryginalnym opakowaniu, z załączonymi i nieuszkodzonymi metkami, bez żadnych śladów użytkowania, w tym wolny od zapachów obcych (perfumy, nikotyna itp.). Produkt musi być w stanie niezmienionym, identycznym jak otrzymał go Kupujący.
- Sprzedający niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 7 dni wymieni produkt na inny oczekiwany.
- Nadpłata z tytułu zmodyfikowanej wymianą Umowy zakupu nastąpi wyłącznie na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego we wniosku wymiany produktu. Nie ma możliwości zwrotu nadpłaty w formie gotówkowej (w przesyłce)
- Kwotę dopłaty z tytułu zmodyfikowanej wymianą umowy zakupu można dokonać:
- na jedno z kont bankowych Sprzedającego
- w formie gotówkowej przy odbiorze produktu
- Wysyłka wymienianych Produktów z opcją dopłaty w formie przelewu nastąpi po otrzymaniu przelewu od Kupującego
- Sprzedający nie dopuszcza innej możliwości dopłaty do wymiany zamówienia jak przelew, lub pobranie. Forma gotówkowa w przesyłce z odsyłanym przedmiotem jest niedopuszczalna.
- Jeżeli Sprzedający nie jest w stanie zrealizować prośby o wymianę produktu poinformuje o tym Kupującego i rozliczy zwrot w terminie do 14 dni.
§ 6 Reklamacje
- Sprzedający na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
- W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
- Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, odsyła produkt wraz z protokołem reklamacyjnym, w którym wnioskuje:
- o obniżenie ceny;
- o odstąpienie od umowy;
- o wymianę produktu na taki sam wolny od wad
- o wymianę na inny produkt w ramach rozliczenia, jak przy wymianie produktu ( § 4) z kompensatą równowartości rozpatrzonej reklamacji
- Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- W przypadku sporu w zakresie Reklamacji i Rękojmi Kupujący ma możliwość skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR (adres e-mail Sprzedającego: sagatia@sagatia.pl). Link do platformy: Platforma ODR (uokik.gov.pl)
- Kupujący odsyła produkt wadliwy za pośrednictwem Poczty Polskiej paczką pocztową priorytetową na adres reklamacyjny wraz z protokołem reklamacyjnym. Sprzedający rozlicza w formie kompensaty, lub zwraca na podany przez Kupującego numer rachunku koszt wysyłki zgodny z cennikiem Poczty Polskiej. Przesyłka z reklamacją nie może być przesyłką płatną przy odbiorze.
- Jeżeli Kupujący wnioskuje o wymianę produktu sklep ponosi koszty tej wymiany. Wymiana następuje w formie przesyłki pocztowej.
- Sprzedający w terminie 14 dni ustosunkuje się do wniosku protokołu reklamacyjnego. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
- W przypadku uznania reklamacji sklep zwróci koszty wysyłki reklamowanego przedmiotu zgodnie z § 6 p.6. Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona jako bezzasadna koszty wysyłki przedmiotu spoczną na Kupującego, będącego właścicielem przedmiotu.
- Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
§7 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
Postanowienia ogólne
1. Niniejsza Polityka ochrony prywatności określa sposób zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych koniecznych do świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu internetowego w domenie www.sagatia.pl (dalej: Serwis).
2. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Artur Sagatyński (dalej: Administrator).
3. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO).
4. Zbierane przez Administratora dane będą:
– przetwarzane zgodnie z prawem,
– przetwarzane w wyraźnie określonych celach i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
– merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane,
– przechowywane nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
Cel i podstawy prawne przetwarzania danych
1. Administrator przetwarza dane osobowe niezbędne do świadczenia i rozwoju oferowanych usług dostępnych za pośrednictwem Serwisu oraz poszczególnych jego funkcjonalności.
2. Dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach:
a. rejestracji konta, weryfikacji tożsamości Użytkownika oraz realizacji umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym w szczególności poprzez zapewnienie możliwości korzystania z konta Użytkownika – na podstawie akceptacji warunków Regulaminu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b. komunikacji z Użytkownikiem w celu dostarczeniu mu niezbędnych informacji oraz budowania pozytywnych i rzetelnych relacji z Nim, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
c. promowania przez Administratora produktów i/lub usług własnych oraz swoich Partnerów poprzez kierowanie drogą elektroniczną Informacji marketingowych (newsletter) o ile Użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie takich powiadomień za pośrednictwem e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
d. udzielenia dostępu do informacji o nowościach z branży bezpośrednio powiązanej z działalnością Administratora, o ile Użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie takich powiadomień za pośrednictwem e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
e. w celach analitycznych i statystycznych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na prowadzeniu weryfikacji aktywności Użytkowników i ich preferencji dla optymalizacji usług i produktów oraz stosowanych funkcjonalności Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
f. ewentualnego ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ochronie jej praw (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. W każdym z wymienionych powyżej przypadków (ust 2) podanie danych jest dobrowolne, jednak konieczne do zawarcia umowy lub skorzystania z innych funkcjonalności Serwisu.
Okres przetwarzania danych osobowych
1. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres, w którym osoba pozostaje aktywnym Użytkownikiem Serwisu (posiada konto Użytkownika), a po tym czasie przez okres niezbędny do zachowania zgodności z przepisami prawa, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, jednak nie dłużej niż
10 lat liczone od dnia rozwiązania umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Dane przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do czasu wycofania udzielonej zgody z zastrzeżeniem, że wycofanie tej zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania danych, którego dokonano przed tym wycofaniem.
Informacje o przetwarzaniu
1. Dane osobowe w zależności od celu przetwarzania mogą zostać ujawnione:
a. podmiotom powiązanym z Administratorem
b. podmiotom współpracującym z Administratorem,
c. podwykonawcom, w szczególności podmiotom dostarczającym i obsługującym wybrane systemy i rozwiązania informatyczne,
d. podmiotom obsługującym płatności internetowe,
e. podmiotom świadczącym usługi kuriersko-pocztowe,
f. kancelariom prawnym.
2. Dane osobowe przetwarzane przez Administratorem, nie będą/będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani do organizacji międzynarodowych.
Prawa osób, których dane dotyczą
1. Użytkownik Serwisu ma prawo:
– dostępu do treści swoich danych osobowych
– sprostowania danych
– usunięcia danych
– ograniczenia przetwarzania danych
– przenoszenia danych
– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania odbywającego się na podstawie prawienie usprawiedliwionego interesu administratora
– wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem
2. Użytkownik ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, w której uzna, że przetwarzanie narusza jego prawa i wolności.
3. W procesie przetwarzania danych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym do profilowania.
Postanowienia końcowe
1. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszej Polityce prywatności jednocześnie zapewnia, że prawa Użytkowników wynikające z niniejszego dokumenty nie zostaną ograniczone.
2. O wszelkich zmiana w Polityce prywatności Użytkownik zostanie poinformowany poprzez komunikat dostępny w Serwisie.
§ 8 Prawa autorskie
- Sprzedający, o ile nie zaznaczy w opisie autorstwa i źródła pochodzenia, jest właścicielem wszystkich materiałów, grafik i tekstów. Wszelkie ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez podania autora i źródła jest w rozumieniu prawa karnego naruszeniem dóbr osobistych niematerialnych. Za naruszenie praw autorskich naliczana będzie opłata określona w zakładce Płatności i Wysyłka w części Koszty dodatkowe. Kwoty te dotyczą pojedynczego zdjęcia, opisu, lub pliku. Za opóźnienie we wpłacie z tytułu tego zobowiązania od wyznaczonego terminu płatności obowiązuje taryfa odsetek ustawowych. Nie wywiązanie się ze zobowiązania zapłaty będzie skierowane na drogę sądową.
§9 Postanowienia końcowe
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
- Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce Regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje wersja Regulaminu zaakceptowana przez niego przy składaniu zamówienia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego lub sądu polubownego. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
Regulamin wersja 08.02.25