Regulamin
§1 Definicje
- Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość; w przypadku państwa innego niż Polska – państwo.
- Adres reklamacyjny:
Sagatia Artur Sagatyński
Stanisławowo 68
05-180 Pomiechówek - Cennik dostaw – tabela znajdująca się w zakładce sklepu Płatności | Wysyłka zawierająca zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
- Dane kontaktowe:
Sagatia Artur Sagatyński
Stanisławowo 68
05-180 Pomiechówek
e-mail: sklep@sagatia.pl
telefon: 515 254 523 - Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku dostaw (§1 p.3)
- Dowód zakupu – faktura VAT, lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
- Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
- Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
- Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
- Pełnomocnik kupującego – osoba, którą wskaże Kupujący w formie pisemnej (e-mail), lub telefonicznie, która będzie odbierała w biurze siedziby Firmy Sagatia rzeczy będące przedmiotem zamówienia. Pełnomocnik kupującego jest zobowiązany do przekazania Sprzedającemu numeru zamówienia oraz imienia i nazwiska Kupującego
- Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazany w zamówieniu przez Kupującego.
- Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub Pełnomocnik kupującego obejmie rzecz w posiadanie.
- Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniona pod adresem Płatności| Wysyłka
- Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
- Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
- Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
- Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
- Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
- Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem https://sagatia.pl/, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
- Sprzedający:
- Sagatia Artur Sagatyński
- Stanisławowo 68, 05-180 Pomiechówek
- NIP: 531-123-4375, REGON: 012941064
- Konta bankowe:
- PL 93 1140 2004 0000 3602 4018 7758 – waluta PLN
- PL 27 1140 2004 0000 3212 0308 4571 – waluta EUR
- Waluta – dostępna w sklepie forma waluty PLN i EURO, którą wybiera Kupujący. Domyślnie wyświetlana jest waluta PLN. Kurs waluty EURO jest ustalany umownie przez Sprzedającego w odniesieniu do zbliżonych kursów walut mBanku.
- Termin realizacji zamówienia – czas od momentu złożenia zamówienia przez Kupującego do przekazania produktów z zamówienia do pośrednika dokonującego dostawy lub momentu odebrania rzeczy przez Kupującego, bądź jego Pełnomocnika kupującego w siedzibie Firmy Sagatia
- Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.
- Wada producenta – wada ukryta, bądź niezauważona podczas realizacji zamówienia, mająca istotny wpływ na wygląd i użyteczność produktu.
- Niezgodność produktu z zamówieniem – przekazanie klientowi produktu, który nie był przedmiotem umowy sprzedaży na odległość z uwzględnieniem rodzaju i cech produktu
- Cecha produktu – oznaczenie kodu koloru o ile produkt ma taki przypisany w karcie produktu sklepu https://sagatia.pl/
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2 Warunki ogólne
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
- Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Unii Europejskiej.
- Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi oraz dostarczać rzeczy wolne od wad.
- Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w dwóch walutach (PLN i EURO) i są cenami brutto (zawierają podatek VAT 23%). Waluta EURO jest ustalana zgodnie z §1 p.25. Kupujący ma możliwość wyboru waluty podczas składania zamówienia. Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
- Sprzedający nie udziela Kupującemu gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego.
- Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
- dla zamówień złożonych za pośrednictwem strony internetowej https://sagatia.pl/ potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail: potwierdzenia przyjęcia zamówienia
- dla zamówień złożonych telefonicznie potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na podany adres e-mail lub, jeżeli Kupujący takiego nie posiada, lub nie podał za pośrednictwem informacji sms: potwierdzenia przyjęcia zamówienia. W przypadku braku adresu e-mail, lub numeru tel. komórkowego dla wiadomości tekstowej sms, kopia złożenia zamówienia w formie głosowej jest dostępna u Sprzedającego.
- dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy, wydrukowanych: dowodu zakupu, oraz informacji o prawie odstąpienia od umowy, a także adresu udostępnienia w sieci internet niniejszego regulaminu i wzoru formularza odstąpienia od umowy.
- Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
- Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu poprawność działania sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu https://sagatia.pl/, należy je wszystkie wyłączyć.
- Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
- Klient dokonujący zakupu większej ilość produktów na Fakturę VAT, która to ilość jest kwestią umowną, może ubiegać się u Sprzedającego statusu klienta hurtowego uprawniającego do zakupu w niższych cenach. Sprzedający nie ma jednak obowiązku wyrazić zgody na każdy taki wniosek.
- Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.
§3 Zawarcie umowy i realizacja
- Zamówienia można składać:
- za pośrednictwem programu sklepu internetowego https://sagatia.pl/ 24 godziny na dobę
- telefonicznie wyłącznie na numer: 515 254 523 w dni powszednie w godzinach 8:30 – 17:00
- Zamówienia przyjmowane drogą telefoniczną są rejestrowane:
- głosowo na nośniku zewnętrznym, na co Kupujący musi wyrazić zgodę
- pisemnie poprzez dodanie zamówienia do bazy sklepu internetowego
- Złożenie zamówienia jest uwarunkowane akceptacją niniejszego regulaminu
- Podczas złożenia zamówienia drogą telefoniczną Kupujący w trakcie rozmowy otrzymuje informację o możliwości odstąpienia od zakupu i jest informowany o konieczności akceptacji niniejszego regulaminu.
- W celu złożenia zamówienia przez sklep internetowy Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
- dodanie do koszyka produktu;
- wybór rodzaju dostawy;
- wybór rodzaju płatności;
- wybór miejsca wydania rzeczy;
- złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Wyślij zamówienie”.
- W celu złożenia zamówienia drogą telefoniczną Kupujący musi co najmniej w sposób jednoznaczny określić:
- produkt lub produkty z bazy sklepu internetowego
- wybrać rodzaj dostawy
- wybrać rodzaj płatności
- wybrać miejsce wydania rzeczy
- podać adres e-mail, lub numer telefonu komórkowego w celu otrzymania potwierdzenia przyjęcia zamówienia
- Zawarcie umowy z Kupującym następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Kupującego niezwłocznie, w terminie najpóźniej do 48 godzin od złożenia zamówienia.
- Realizacja zamówienia płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedającego.
- Realizacja zamówienia Klienta jest uzależniona od dokonania całości wpłaty, jej części , lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze)
- Anulacja zamówienia jest możliwa:
- przez Sprzedającego, jeżeli nie jest w stanie zrealizować zamówienia z powodu braku dostępności produktów w magazynie.
- przez Sprzedającego, jeżeli zamówienie budzi zastrzeżenia o poprawności jego złożenia.
- Przez Sprzedającego, jeżeli w historii zamówień pozostają niedokończone transakcje zapłaty na rzecz firmy Sagatia.
- przez Kupującego poprzez powiadomienie Sprzedającego o rezygnacji z zakupu, ale jedynie w przypadku, gdy nie zostało ono jeszcze zrealizowane. Powiadomienia może być zrealizowane drogą e-mail, wiadomością sms, lub telefonicznie. Podczas składania rezygnacji z zamówienia drogą e-mail, lub wiadomością sms sprzedający jest zobowiązany potwierdzić otrzymanie informacji wiadomością zwrotną. Jeżeli takiego potwierdzenia nie ma oznacza to, że wiadomość e-mal, lub sms nie została odczytana na czas i rezygnacja z zamówienia jest uznawana za niezłożoną. Rezygnacja z zamówienia złożona drogą telefoniczną z zachowaniem możliwości terminu jej złożenia, jest przyjmowana automatycznie.
- Sprzedający ma prawo zmodyfikować zamówienie, jeżeli nie jest w stanie zagwarantować dostępności wszystkich zamówionych produktów. Jest zobowiązany skontaktować się z kupującym w celu ustalenia produktów zamiennych, lub usunięcia brakujących pozycji produktów
- Wysłanie przedmiotu umowy następuje do 2 dni roboczych, lub dłużej, jeżeli z przyczyn niezależnych od Sprzedającego zaistnieje taka konieczność, a Sprzedający poinformuje Kupującego o opóźnieniu dostawy, lub w późniejszym terminie wskazanym przez Kupującego w uwagach do zamówienia. Zapis ten nie obowiązuje w okresie, gdy Sprzedający obwieści w aktualnościach sklepu czas Urlopu.
- Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w §2 pkt 6c.
- W przypadku, gdy Kupujący decyduje się na odbiór osobisty w siedzibie Firmy Sagatia termin realizacji zamówienia wydłuża się do czasu odbioru rzeczy przez Kupującego, lub Pełnomocnika kupującego
- Sprzedający poinformuje Kupującego o dacie nadania przesyłki analogicznie do procesu przyjęcia zamówienia §2 p.6
- Kupujący, świadomie wybierający wysyłkę za pobraniem (płatną przy odbiorze) ma obowiązek odbioru i zapłaty za przesyłkę. Jeżeli przesyłka nie zostanie przekazana przez doręczyciela w terminie do 3 dni roboczych od daty nadania Kupujący ma obowiązek upewnić się u dostawcy, lub Sprzedającego, na jakim etapie jest stan realizacji doręczenia.
- W przypadku nie podjęcia przez Kupującego przesyłki wysłanej za pobraniem i jej zwrotu z przyczyny odmowy odbioru, lub nie podjęcia przesyłki w terminie określonym przez dostawcę, Sprzedający obciąży Kupującego kosztami nadania przesyłki, oraz jej powrotu zgodnie z cennikiem dostępnym w zakładce Płatności | Wysyłka
- . Sprzedający wystawi Kupującemu Fakturę VAT z pieczęcią windykacyjną z wezwaniem do zapłaty i terminem 7 dni od daty doręczenia, oraz przekaże ją w formie elektronicznej, lub pisemnie w wersji papierowej drogą korespondencji pocztowej, jeżeli Kupujący nie podał adresu e-mail. Do wysyłki dokumentu drogą korespondencji pisemnej w wersji papierowej doliczone zostaną koszty w wysokości zgodnej z cennikiem Płatności | Wysyłka. W przypadku nie dokonania wpłaty w wyznaczonym terminie zostanie wysłane wezwanie do zapłaty z kolejnym doliczonym kosztem zgodnym z cennikiem na stronie Płatności | Wysyłka. W przypadku nie dotrzymania kolejnego terminu płatności należność zostanie przekazana do windykacji i obciążona kosztami podanymi w cenniku na stronie Płatności | Wysyłka.
- Sprzedający będzie anulował kolejne zamówienia złożone od Kupującego do czasu uregulowania wszelkich należności.
§ 4 Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsumentowi przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
- Klientowi dokonującemu zakupu dla celów związanych z działalnością gospodarczą (zakup na FV) również przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Procedura zwrotu produktu przez Klienta jest analogiczna do procedury zwrotu produktu przez Konsumenta z wyjątkiem zwrotu kosztów związanych z dostarczeniem produktu. Klient nie otrzyma zwrotu kosztów wysyłki. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Zwracany produkt musi być nowy, w oryginalnym opakowaniu, z załączonymi i nieuszkodzonymi metkami, bez żadnych śladów użytkowania, w tym wolny od zapachów obcych (perfumy, nikotyna itp.). Produkt musi być w stanie niezmienionym, identycznym jak otrzymał go Kupujący.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Kupujący ma obowiązek złożyć pisemnie na formularzu jaki był wysłany w przesyłce razem z Przedmiotem zamówienia i odesłać razem ze zwracanymi rzeczami
- Sprzedający wyłącza możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w formie innej niż pisemna
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Jeżeli dowodem zakupu transakcji był paragon, to razem z odsyłaną rzeczą należy go odesłać. Jeżeli paragon został zagubiony należy o tym poinformować Sprzedającego w formularzu odstąpienia od umowy. Wówczas zostanie on odzyskany z kopii zapasowej . Do paragonu zostanie wystawiona FV, a następnie FV korekta, które zostaną przekazane drogą elektroniczną w formie e-faktury VAT i e-faktury VAT korekta
- Jeżeli dowodem zakupu była faktura VAT Kupujący poinformuje o tym Sprzedającego podając nr dokumentu i nie odsyła go z produktem. Do faktury VAT zostanie wystawiona faktura VAT korekta, która zostanie przekazana w formie papierowej, lub elektronicznej zgodnie z życzeniem Kupującego.
- Kupujący odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego. W przypadku wysyłek krajowych, o ile koszt wysyłki nie był równy 0 zł najtańszą i zastosowaną do zwrotu formą kosztu wysyłki jest wysyłka Pocztex 48 Odbiór w Punkcie.
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Klienta, który dokonał zakupu na potrzeby działalności gospodarczej (na fakturę VAT), zwróci Klientowi wartość zwracanych rzeczy bez uwzględnienia kosztów przesyłki zgodnie z zapisem § 4 p.2
- Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przelewem na konto, e-płatnością, lub przekazem pocztowym. Rozliczenie przekazem pocztowym jest obciążone dodatkowymi kosztami zgodnie z cennikiem Poczty Polskiej.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem i stwierdzenia, że odesłany produkt spełnia kryteria przyjęcia zwrotu zgodnie z § 4 p.3.
§ 5 Wymiana produktu
- Kupującemu przysługuje prawo wymiany produktu na inny w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania produktu, gdzie datą graniczną jest czas dostarczenia produktu do Sprzedającego.
- Aby wymienić produkt Kupujący odsyła go na własny koszt i ryzyko na adres korespondencyjny siedziby firmy
- Kupujący ponosi także koszty wysyłki wymienionego produktu zgodnie z cennikiem sklepu w zakładce Płatności | Wysyłka
- Jeżeli produkt ma zostać wymieniony na inny do produktu musi być dołączony wniosek wymiany produktu w formie papierowej, lub elektronicznej (skan, zdjęcie).
- Zwracany produkt musi być nowy, w oryginalnym opakowaniu, z załączonymi i nieuszkodzonymi metkami, bez żadnych śladów użytkowania, w tym wolny od zapachów obcych (perfumy, nikotyna itp.). Produkt musi być w stanie niezmienionym, identycznym jak otrzymał go Kupujący.
- Jeżeli dowodem zakupu transakcji był paragon, to razem z odsyłaną rzeczą należy go odesłać. Jeżeli paragon został zagubiony należy o tym poinformować w formularzu wymiany produktu. Wówczas zostanie on odzyskany z kopii zapasowej Sprzedającego. Do paragonu zostanie wystawiona faktura VAT, a następnie faktura VAT korekta, które zostaną przekazane drogą elektroniczną w formie e-faktura VAT i e-faktura VAT korekta
- Jeżeli dowodem zakupu była faktura VAT Kupujący poinformuje o tym Sprzedającego podając nr dokumentu i nie odsyła go z produktem. Do faktura VAT zostanie wystawiona faktura VAT korekta, która zostanie przekazana w formie papierowej razem z wymienianym produktem.
- Jeżeli wymiana produktu ma nastąpić w ramach tego samego produktu i ceny na produkt taki sam, ale w innym kolorze, dołączenie dowodu zakupu nie jest konieczne.
- Sprzedający niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 7 dni wymieni produkt na inny oczekiwany.
- Rozliczenia będą przeprowadzane na podstawie paragonów na nowe produkty, oraz faktury VAT i faktury VAT korekta w wersji elektronicznej, lub drukowanej, z opcją kompensaty.
- Nadpłata z tytułu zmodyfikowanej wymianą umowy zakupu nastąpi wyłącznie na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego we wniosku wymiany produktu. Nie ma możliwości zwrotu nadpłaty w formie gotówkowej (w przesyłce)
- Kwotę dopłaty z tytułu zmodyfikowanej wymianą umowy zakupu można dokonać:
- na jedno z kont bankowych Sprzedającego
- w formie gotówkowej przy odbiorze produktu
- Wysyłka wymienianych rzeczy z opcją dopłaty w formie przelewu nastąpi po otrzymaniu przelewu od Kupującego
- Sprzedający nie dopuszcza innej możliwości dopłaty do wymiany zamówienia jak przelew, lub pobranie. Forma gotówkowa w przesyłce z odsyłanym przedmiotem jest niedopuszczalna.
- Jeżeli Sprzedający nie jest w stanie zrealizować prośby o wymianę produktu poinformuje o tym Kupującego. Kupujący wówczas zobowiązuje się do wysłania w wersji papierowej, lub elektronicznej oświadczenia odstąpienia od zakupu, a Sprzedający rozliczy zwrot w terminie do 14 dni od otrzymania oświadczenia.
§ 6 Reklamacje
- Sprzedający na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
- W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
- Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, odsyła produkt wraz z protokołem reklamacyjnym, w którym wnioskuje:
- o obniżenie ceny;
- o odstąpienie od umowy;
- o wymianę produktu na taki sam wolny od wad
- o wymianę na inny produkt w ramach rozliczenia, jak przy wymianie produktu ( § 4) z kompensatą równowartości rozpatrzonej reklamacji
- Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- Kupujący odsyła produkt wadliwy za pośrednictwem Poczty Polskiej paczką pocztową priorytetową na adres reklamacyjny wraz z protokołem reklamacyjnym. Sprzedający rozlicza w formie kompensaty, lub zwraca na podany przez Kupującego numer rachunku koszt wysyłki zgodny z cennikiem Poczty Polskiej. Przesyłka z reklamacją nie może być przesyłką płatną przy odbiorze.
- Jeżeli Kupujący wnioskuje o wymianę produktu sklep ponosi koszty tej wymiany. Wymiana następuje w formie przesyłki pocztowej.
- Sprzedający w terminie 14 dni ustosunkuje się do wniosku protokołu reklamacyjnego. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
- W przypadku uznania reklamacji sklep zwróci koszty wysyłki reklamowanego przedmiotu zgodnie z § 6 p.6. Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona jako bezzasadna koszty wysyłki przedmiotu spoczną na Kupującego, będącego właścicielem przedmiotu.
- Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
§7 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów sklepu jest Sprzedający.
- Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych. Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
- Dane osobowe są zbierane w celu poprawnego zrealizowania zamówienia oraz dostarczenia Kupującemu zamówionych przedmiotów. Każdy zarejestrowany klient ma wgląd w podane informacje poprzez swoje konto dostępne w zakładce – Konto.
- Kupujący może dobrowolnie wyrazić zgodę na otrzymywanie marketingowych wiadomości e-mail i korzystać z zawartych w nich profitów. Dane Kupujących stanową wyodrębniony zbiór danych z bazy danych osobowych przekazanych podczas rejestracji konta klienta.
- Nie podanie wymaganych danych spowoduje zablokowanie otwarcia konta klienta zarejestrowanego, a także brak możliwości zrealizowania zamówienia.
- Wszystkie zamówienia przyjmowane za pośrednictwem sieci internet, oraz w formie telefonicznej są realizowane przez oprogramowanie sklepu internetowego https://sagatia.pl/, a dane zgromadzone podczas przyjęcia zamówienia stanowią zbiór bazy danych podlegających ochronie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
- Informacje baz danych nie są udostępniane osobom trzecim, ani innym firmom. Wyjątek stanowią firmy zajmujące się dystrybucja przesyłek, oraz firma rachunkowa celem wystawiania dokumentów sprzedaży, oraz ich korekt.
§ 8 Prawa autorskie
- Sprzedający, o ile nie zaznaczy w opisie autorstwa i źródła pochodzenia, jest właścicielem wszystkich materiałów, grafik i tekstów. Wszelkie ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez podania autora i źródła jest w rozumieniu prawa karnego naruszeniem dóbr osobistych niematerialnych. Sprzedający ma prawo do wyceny bezprawnego wykorzystywania swojej własności autorskiej i ustanawia karę w wysokości 20,00 zł za jedną dobę wykorzystywania jego materiałów bez zezwolenia dla osób wykorzystujących materiały w celach niekomercyjnych, oraz 35,00 zł jedną dobę wykorzystywania jego materiałów bez zezwolenia dla osób wykorzystujących materiały w celach komercyjnych. Kwoty te dotyczą pojedynczego zdjęcia, opisu, lub pliku. Za opóźnienie we wpłacie z tytułu tego zobowiązania od wyznaczonego terminu płatności obowiązuje taryfa odsetek ustawowych. Należność zostanie egzekwowana wystawieniem faktury VAT z określeniem terminu płatności. Nie wywiązanie się ze zobowiązania zapłaty będzie skierowane do procesu windykacyjnego.
§9 Postanowienia końcowe
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
- O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail) w momencie wejścia nowego regulaminu w życie. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
- Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce Regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego lub sądu polubownego. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
Regulamin wersja 20.07.19